Gästmatlagningarna haglar in

..okej, kanske inte, men en till har jag. Nu har the Stina också upptäckt att hon har ett kök ;) Grymt säger jag! Hon bjuder på havets läckerhet med kinainfluenser (ris) 

Here goes!

Hej Åsa,
tänkte bidra med en maträtt.
MEN, du måste ha i beaktande att matlagning inte alls ens är något som ligger mig ljummet om hjärtat!
Tyckte dock att rätten gör sig bra i din matblogg eftersom receptet kommer från samme stilige ambulanskarl som hade äran att skjutsa dig en smärtsam kväll förra året :)
 
Vad är det då?!

Jo, Lax med sås och ris.

Har inget finfint namn till det, men det här gör man.
 
Koka ris, lämpligt är att följa bruksanvisningen som finns på förpackningen. 


 
Stek champinjoner, färska är att föredra men om det glöms då man handlar går det lika bra med den där burken konserverade svampar som man såg för länge sedan i skafferiet. Ta sedan bort champinjonerna från stekpannan en stund medan du jobbar vidare i samma stekpanna (disksmart=klimatsmart)


 
Stek laxfiléerna, och krydda dem med salt, citronpeppar och Allroundkrydda, försök att krydda lagom...


 
Häll tillbaka svampen och häll på matlagningsgrädde med valfri fettrikedom.
 
klart.


 
Bilder följer med (fritt val) kvalitén är dålig eftersom jag inte orkade gå och hämta min Canonkamera...
Men maten är god!
Får en femma av fem möjliga av Viktor som dessutom hälsar att man blir SMART av att äta fisk!!!


 
MVH// Stina på www.vikla.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Linda

Oouuuh! Det DÄR ska jag laga. Mina favoriter, lax, champisar och ris. Låter kalasgott!!

2010-02-24 @ 17:27:11
Postat av: Mamma

Verkligen. Låter jättegott. Nu blir det svårt att avgöra vilken av alla rätter man ska välja:)

2010-02-24 @ 20:47:17
Postat av: Åsa

Men det är många dagar på en vecka, många veckor på ett år osv.

2010-02-25 @ 15:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0