Pannkakan jag glömde men åt också igår


Pannkakan och min "alla hjärtans"-bukett med tulpaner och ranunkel


Innehåll

3 dl Vetemjöl
6 dl Mellanmjölk
3 st ägg
140 gram bacon magert
1 st äpple i tärningar
1 msk margarin flytande 80% fett (att ge formen smörj med)

Gör detta!

Vispa vetemjöl tillsammans med hälften av mjölken. Tillsätt resten av mjölken, ägg och salt (här tar man lätt för lite för man tänker att baconet är ju salt, gör inte det). Vispa tills pannkakssmeten är slät, och här snackar jag vispa, klumpar i den här smeten är varken smickrande eller gott!! Jag har just upptäckt ballongvispen, och vilken visp det är sen. Först hajjade jag ingenting för visptekniken är freaky, men sen haaaajjade jag och nu är jag ballongvispen trogen.
Stek baconet. Lägg bacon och äpple i en smord ugnsfast form. Häll i pannkakssmeten. Stek ugnspannkakan i 20-25 minuter i 225 grader.


Smaklöksbetyg



Kommentar: Det är ju tjockpankis liksom. Gott, enkelt och snabbt! Bra med recept med hög idiottolerans, det här är ett sådant. Äpplet är lite variation och personligen gillar jag det mycket även om det inte blir någon jätteskillnad i smaken. Riva morötter och blanda i är ett annat alternativ men jag föredrar äpple.

Lunchlådepotential



Kommentar: Fonkar fiiint! Inte lika gott som nygjort och kan eventuellt bli lite svampigare.



Fettometer

 


1 Portion fläskpannkaka enbart = 382 Kcal
Fläskpankis med 1 dl Önos lågkalori lingonsylt = 412 Kcal
Ovanstående fast med en riven morot till = 441 Kcal


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0