Saken är biff!!

Ändrade receptet med ens! Salt och peppar är ett måste!! Jag geggade ihop och då såg det ut så här



Sen orkade jag inte fota mer, ni vet väl ändå för tusan hur det ser ut när man steker!! När det var klart så så såg det ut så här. För att få en fin komposition använde jag lite fina spännande fyrkantiga tallrikar (okej..., de var de enda som var rena, min diskmaskin (Andreas) kommer bara hit på helgerna). Till maten hade jag bea, av den enkla anledningen att det var det jag hade hemma. Men det var gott och passade bra, typ. Och ni, är ni med på halv åtta hos mig då kan ni göra egen bea från grunden med egentjärnat smör och handmjölkad grädde. Men till vardags för i tusan, då använder vi påssås eller färdiggjord tetrasås!!



Smaklöksbetyg:  



Kommentar: Inget wow wow wow, men verkligen helt okej vardagsmat. Det skulle vara 3,5 lökar, men jag fick inte till nån halv lök (orkade inte försöka). Salta och peppra är ett måste, och kanske öka på ajvaren litte litte.

Lunchlådepotential:

 

Kommentar: Alldeles utmärkt matlådemat. Allt i en bytta, YAY! Enda lilla abret är potatisen som kanske inte är super att värma upp, men det går bättre när den är pressad.


Guldtipset! Om man skiter i kalorierna så gör man som jag och droppar flytande margarin över den pressade potatisen och toppar med lite flingsalt

Kommentarer
Postat av: Ninni

Neeeej, varken pås- eller tetra vi kör BARA flaska. Fint å återförsluta o håller baskat länge! (om det går att spara sånt länge förstås)

2010-02-08 @ 19:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0