Receptet på dagens kylling

Ingredienser

500 g Kycklingfilé (jag kör kycklinglårfilé idag, för jag orjar inte skära filéerna i mindre bitar)  
1 msk Smör  
1 burk grillad paprika (ni vet, paprikan som ligger i en glasburk och ser märklig och bränd ut)  
1 st Mozzarella  
1 st Vitlöksklyfta (jag skippar såklart, eftersom vitlök blir till bajs i mina händer och jag lyckas aldrig med mat som jag försöker klämma ner vitlök i)  
1 dl färsk basilika (för färsk är så mycket godare, annars tar man torr och gammal)
2 msk pinjenötter

Salt och peppar
(här vill jag slå ett slag för vitpepparn, den är godast. Jämt!)

How do you do?

Stek kycklingfiléerna till de är gyllenbruna i en stekpanna.
Salta och peppra.
Lyft över (eller släng, whatever makes the matlagning kul för dig) kycklingfiléerna i en ugnsfast form.
Grovhacka paprika, mozzarella och vitlök.
Fördela över kycklingen som ett täcke och strö över pinjenötter och färsk basilika.
Gratinera (Linda, det är bara ett annat och lite tjusigare ord för att ställa i ugnen) i ugn på 200° i ca 10 min.

Servera med pasta alt. potatisklyftor eller vad tusan man vill, ris funkar alldeles utmärkt, sylt not so much.


Ska jag räkna ut kcal åt er?
 
   

Kommentarer
Postat av: erika

gört!



och hur var det nu igen, hur många kalorier ska man ha?

2010-02-09 @ 17:33:20
Postat av: Åsa

HAHAHA, sjuk du är!!! Du kommer ju KNAPPAST laga den här maten och OM du ändå gör det kommer du ju KNAPPAST räkna kalorierna ;)))) <du vill bara tvinga mig att jobba.



Hur många kalorier man ska äta beror på vad man vill åstakomma. Viktminskning, viktståstill eller viktökning (finns nog nån sjuk jävel som vill det också)

2010-02-09 @ 18:59:34
Postat av: erika

ok. jag tycker det är coolt när du räknar kalorier. känns som att jag känner värsta matteochdietochmatlagarproffset :)



men vet du?? jag gjorde faktiskt biffar i går!! typ som dina, fast utan lök och peppar och vitlök och philadelphiaost och och ajvar och detdärgröna och med fetaost och panerat med ströbröd istället. duktigt va? kanske inte jättegott, men HUR mycket vuxet som helst!

2010-02-09 @ 20:18:53
Postat av: Åsa

konstigt, jag har inte fått nåt sånt på mailen!!!! Du lagar mat och gästbloggar inte, jag är BESVIKEN!!!



;)

2010-02-09 @ 21:07:41
Postat av: Anonym

jag funderade på att skicka ett mail om hur man gör jättegoda pannkakor:



1 ta ur fyra stycken ur en sån där kartong som man kan köpa i micron

2 lägg dem lite omlott på en stor tallrik (annars blir de klara i kanterna men frysta i mitten)

3 stoppa in i micron i ca 2 minuter

4 ha på sylt



Klart!

2010-02-10 @ 07:37:47
Postat av: Åsa

Bild på det?

2010-02-10 @ 08:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0