Premiärgrill!

Vi premiärgrillade igår, på balkongen. Det var ljuvligt! LJUUHUUVLIGT!! Hasselbackspotatis, grillad entrecote i rödvinsmarinad, grillade tomathalvor och Åsa och Andreas kalla röra i tzatsiki-stajl. Den ska ni få receptet på nu för resten är väl gammal skåpmat som alla redan har koll på hur man gör?! Om inte, say the word och jag skriver recept!

Åsas och Andreas typ tzatsiki!

Du behöver:

1 gurka, finhackad
0,5 chilifrukt, finhackad
2 charlottenlökar, finhackade
1 burk crème fraîche 
0,5-1 kruka färsk koriander, hackad
Saften av en pressad lime 
Salt, peppar och nån nypa socker 

Rör ihop rubbet! Ta INTE en hel chilifrukt som jag gjorde, det blir hot hot hot! En variation är att skippa crème fraîchen och blanda i Santa Marias ingefära sesam-sås (American BBQ Sauce Ginger & Sesame) och du har en gurksalsa istället. Bägge mycket goda till grillat. Går hur bra som helst att skippa koriandern om man inte gillar, den smakar nog rätt funky egentligen men får mig att känna mig exotisk när jag använder den. Röran är längst upp i bild!


Kommentarer
Postat av: Lena

ÅÅÅÅ grilla gör vi mycket och så massa grönsaker till, och grilla tomat och majs och baccon lindad hallomi mmm är så gott och GI säkert bra ...

2010-04-14 @ 14:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0