Påfyllning



Jag köper kokböcker när det är bokrea, jämt! Har ingen kokbok med Tina Nordlund eller Leila ännu, det saknas mig (bara så ni vet ;) )
Den här gången blev det homomatlagning (Pink). En bok fylld med härliga män som tar på varandra, ibland utklädda till kvinnor, uppblandat med nåt recept eller två. Ska laga nåt därifrån snart och se om det är någon skillnad på homomat och heteromat. Alltså jag fattar att jag verkar fördomsfull och jävlig, men de marknadsför faktiskt boken så!

Sen blev det en bok med en störd mansgrismupp (Per Morberg), så jag kommer också laga störd mansgrismat framöver. En del av mig hoppas att den kommer att vara vidrig så jag kan avslöja honom som en bluff. Men jag antar att den kommer att vara ljuvlig för det där ögonstickande egot måste nästan bara komma ur fantastisk skicklighet. Varför retar han mig så, jag vet inte. Men det är 2010 nu, då ska män vara som kvinnor ju, inte uråldersbestar!

Sen Niklas mat och han är också störande (fast på ett helt annat vis, kanske med sin "kvinnlighet") men han har de facto gett mig ett gäng bra recept redan.
Sist men inte minst, en Sushibok. Eller jag tar tillbaka det, den är helt klart minst på alla sätt och vis och jag betvivlar att jag någonsin kommer att ens öppna den.

FÖRRESTEN! Min allra högsta önskan sedan länge är att få en proffsig mandolin (skit att jag hade glömt det när jag fyllde 30). Jag vill ha en fin ställbar mandolin som kan skära tunna tunna tunna potatisskivor, typ 0,5 mm eller ännu smalare. När jag har fått en sån så ska jag ge er ett suveränt potatisreceot som kommer att helt konkurrera ut potatisgratängen ut festmiddagarna hos er!

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag har oxå mansgris boken inköppt på rean den oxå

2010-03-05 @ 15:43:58
Postat av: erika

jag trodde mandolin var ett musikinstrument :)



när kommer du hem förresten? du kan inte räkna med att få din födelsedagspresent förrän du kommer hit!

2010-03-05 @ 18:46:05
Postat av: Åsa

wuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu, du vet då hur du lockar mig. Då måste jag ju komma snart. Kanske innan jag far till Prag! Skulle egentligen kommit i helgen men det sket sig.

2010-03-05 @ 19:29:23
Postat av: Linda

Jag trodde också att mandolin var ett musikinstrument... hm åsa, det här kräver nog en länk (+ att jag är rätt nyfiken på vad det kan vara för ngt köksredskap du pratar om).

2010-03-06 @ 08:56:06
Postat av: erika

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mandolin

2010-03-06 @ 11:09:19
Postat av: Åsa

Men vafaaan



http://sv.wikipedia.org/wiki/Mandolin_(k%C3%B6ksredskap)



;)

2010-03-06 @ 12:52:15
URL: http://baramat.blogg.se/
Postat av: erika

önskerecept: nåt med kycklingfilé (fast jag tänker förstås byta ut kycklingfilén mot quornfilé)

2010-03-08 @ 18:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0