Gårdagens mat

En av mina favvo-slö-rätter är gravad lax, kokt potatis och avokado. Receptet till det är lägga upp gravad lax, kokt potatis och avokado på en tallrik. Strö flingsalt med rosmarinsmak över (kolla bilden där nere). Ät!



Smaklöksbetyg:

Kommentar: Passar jäkligt bra ihop. Stort plus för att det är så lätt att laga!

Lunchlådebetyg:



Kommentar: Jobbigt, massa burkar. Kräver en helt ny avokado som man måste stå och meckla med på jobbet och det är störande. Tar man det som blev kvar efter gårdagen så är den brun och äcklig (ja, jag vet att man kan använda citron, men det är äckligt och hjälper bara lite). Sen har jag en fix idé om att maten på lunchen ska värmas i mikro annars är det ingen lunch. Jag blir alldeles förvirrad på att tänka på vad man gjorde innan mikron fanns. Jag var inte i jobbålder då, men tanken gör mig helt olustig. Som att sitta och fundera över rymden.




Det här flingsaltet passar oförskämt bra till just den här rätten. Jättegod att ha på sånt därna italienskt långpannebröd också.


Kommentarer
Postat av: Lena

ser gott ut.... önskar GI mat!

2010-02-17 @ 09:32:41
Postat av: Åsa

Ah, GI kan jag inte ett skit om, men det ska jag ändra på. Ska få upp ett GI recept så fort jag hinner laga det. Blir sketaglad över en request ;)

2010-02-17 @ 09:41:02
Postat av: jenny

va bra! vet ofta inte vad jag ska göra med sån där lax förutom att lägga den på mackan.

2010-02-17 @ 19:09:06
URL: http://www.jennylundgren.eu
Postat av: Anna

Ser smarrigt ut. Men är det inte godare med skalad potatis?

2010-02-18 @ 19:30:29
Postat av: Mamma

Mums. Imorgon skall vi tillaga renskavsgryta. Ska jag skicka bilder? med bedömning såklart.

2010-02-18 @ 20:27:09
Postat av: Åsa

Anna: Kanske, jag gillar skal, men det här var dessutom färskpotatis och då blir det ändå mindre konstigt ;)



Mamma: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

2010-02-18 @ 22:29:49
Postat av: Anna

Tycker du kan höja upp matlådebetyget lite. Om du delar ner allt (utom avocadon) i en sallad och sedan kör den typ i 40 sek i micron så får du ju en jättesmarrig, ljummen sallad. Dessutom är det ju plättlätt att hacka i avokadon sedan, på jobbet. Har avokado och örtsalt på mina "morgon-fika-smörgåsar" flera gånger i vecka och det går kanoners!

2010-02-19 @ 08:06:15
Postat av: Nettan

ooops..

Jag trodde faktiskt att du skämtade när du skrev att du skulle skaffa en matblogg.. *s*

Men, du har ju verkligen en matblogg.., å du uppdaterar den ju till och med... *imponerad*

2010-02-19 @ 12:25:32
URL: http://nettans.blogg.se/
Postat av: Nettan

Måste kommentera igen...

J-klar va impad jag är av dig Åsa....

Jag skulle oxå vilja matblogga, men det är ju lite svårt för en som tycker att det är urtråkigt att laga mat...

Skulle kunna tänka mig att laga korvstroganoff varje dag (för det går ju snabbt) men emellanåt så skojar jag ju till den med den där chililaxen eller lövbiffsgrytan du vet...

Vill ju inte verkar för förtjust i att laga mat för då kanske jag måste göra det jämt... ;-/



Ha en trevlig helg förresten!

2010-02-19 @ 12:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0