Guess who´s back

Jo, mina favoritgästlagare. Nu med en alldeles prima moderat reinskavsgryta.



Reinskavsgryta med potatis

1 Gul lök
800 gram renskav
2 tsk honung
10 krossade enbär
En slatt rödvin (ca 3-4 msk)
3-4 dl Kelda
1/2 msk vetemjöl
Soya (för lite färg)


Hur fasen göör man?


Skala löken och hacka den i småbitar. Stek renskavet tillsammans med löken i lite smör så att skavet är genomstekt. Rör ner honungen och de krossade enbären. Häll i keldan och slatten med rödvin.Rör om. Red av med mjölet till en lagom smet, lite rinnigt. Färglägg med soya. Servera med kokt potatis och de grönsaker du tycker om.

Ät helst med någon du tycker om!


Smaklök:



Matlådepoäng:



Kommentar: då potatisen kan bli lite vattnig i låda

Tyvärr hade vi ingen soya hemma därav den tråkiga färgen (pappa och jag diskuterade och kom fram till att colorit vore det bästa i det här fallet efter som smaken var fulländad och soya kunde pajja det, egentligen är soya ett verk av satan. Faktiskt. Det var vi ganska eniga om)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Satan, jag glömde skriva att det skall naturligtvis kryddas med salt och peppar, helst svartpeppar

2010-02-20 @ 15:39:48
Postat av: desiree !

fin blogg (:

kikar du in på min? :D

2010-02-20 @ 15:53:44
URL: http://desireejosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0